Twentyfour inntar klestronen i Holmenkollen

Twentyfour inntar klestronen i Holmenkollen. Foto: Charlotte Karlsen | Stine Stenseth

Holmenkollen troner på toppen av Norges største by. Nasjonalanlegget ligger innenfor markagrensen og holder man til i Kollen er man vant til litt ekstra vær. Det er alltid litt mer snø, litt mer vind og ikke minst mer sol enn andre steder i byen. Derfor er vår kles-samarbeidspartner helt avgjørende. Så endelig har vi gleden av å presentere den norske merkevaren Twentyfour som ny klespartner! Fra og med sesongen 2020 er Twentyfour offisiell sponsor og klesleverandør til Holmenkollen Skifest.

Twentyfour tilbyr plagg som kombinerer gode tekniske egenskaper med det urbane. Deres motto er «urban outdoor – anywhere, anytime” og et mer treffende slagord for et samarbeid i Holmenkollen skal man lete lenge etter. Vi i Holmenkollen Skifestival jobber hver dag med utfordringene og muligheten beliggenheten til Holmenkollen gir oss. Twentyfour designer og utvikler funksjonell, men samtidig trendy teknisk bekledning, og sørger for at vi er varme, tørre og kule i både by og mark! Sammen kobler vi tradisjon og innovasjon! Gjennom samarbeidet vil Holmenkollen Skifestival tilby frivillige, samarbeidspartnere og publikummere sportslige kvalitetsprodukter!

Våre 1 800 frivillige jobber i stor grad ute under våre arrangement. Mars er en måned som kan by på alt fra minus 10 til pluss 10 på gradestokken og da må vi ha funksjonelt tøy. Sammen har vi utviklet en jakke som er spesielt tilpasset de frivillige sine arbeidsoppgaver og behov. Jakken er uten fluor i impregneringen og med et ytterstoff i resirkulert polyester. Resultatet vil sørge for at alle i Holmenkollen Skifestival er godt kledd under gjennomføringen av verdens største og beste Skifestival.

«De frivillige er våre viktigste støttespillere og ambassadører og det at de er fornøyde er ekstremt viktig for oss. Vi har fått en klespartner som har tatt de frivillige på alvor og lyttet til de tilbakemeldingene og innspillene vi har kommet med, det er vi veldig takknemlige for,» sier Kristin Vestgren Sæterøy, daglig leder i Holmenkollen Skifestival.

I tillegg til frivilligantrekk har Twentyfour mange kolleksjoner som passer perfekt til deg i publikum. Under Skifest & Raw Air, og sesongfinalen i Skiskyting i Holmenkollen, vil Twentyfour ha klesutsalg i arenaen hvor du vil få muligheten til å kapre godbitene!

Bærekraft og miljø står høyt i fokus hos den nye samarbeidspartneren til Holmenkollen Skifestival.

Tom Erik Mykjåland, daglig leder i Next Sport AS som eier merkevaren Twentyfour.

«I Twentyfour jobber vi for en lønnsom, men bærekraftig vekst. Gjennom en sterk forankring for etisk handel og ved å rette fokus mot hvordan man kan skape mer bærekraftige klær, ønsker vi i Twentyfour å bidra til en mer bærekraftig fremtid. Dette betyr å stadig forbedre og utvikle våre klær videre og jobbe kontinuerlig med forbedringstiltak på miljø, klima og samfunn. Vi jobber for å redusere vårt fotavtrykk ved å først og fremst fokusere på å forlenge produktenes levetid. Dessuten skal vår ansvarlige og anerkjente innkjøpspraksis fortsette å være et forbilde for andre bedrifter», sier Tom Erik Mykjåland, daglig leder i Next Sport AS som eier merkevaren Twentyfour.

«I Holmenkollen Skifestival jobber vi hver dag for å minimere fotavtrykket vårt. Da er det avgjørende å få med samarbeidspartnere som tenker, og jobber for det samme. Vi er stolte over å ha Twentyfour med oss på laget, dette samarbeidet gleder vi oss til», sier Sæterøy.

«Vi er stolte av å komme på lag med Holmenkollen Skifestival – arrangementene til Holmenkollen Skifestival er events vi har hatt lyst til å bli en del av fordi Kollen kombinerer både norsk tradisjon og innovasjon med opplevelser, noe som ligger i Twentyfour sitt DNA. Vi mener Twentyfour og merkevaren Holmenkollen Skifestival representerer går som hånd i hanske og et samarbeid vil være vinn/vinn for alle parter. Publikummet i Kollen er helt unikt, og vi gleder oss veldig til å kle opp de frivillige og dette fantastiske publikumet med våre klær!», sier Tom Erik Mykjåland.

Twentyfour designer og utvikler tekniske klær for norske forhold som er like funksjonelle som de er stilige. Klær fra Twentyfour passer like godt på fjellet som i byen og de kan brukes både til tur og hverdag. Eller som vi sier: anywhere, anytime. Twentyfour handler om godt håndverk og vi lager klær av høy kvalitet som kombinerer norsk tradisjon med nye fargekombinasjoner, ny design og teknologi. Vårt sortiment utvides kontinuerlig og våre kolleksjoner kombinerer sport og mote innen friluft-, aktiv livsstil-, ski- og alpint-segmentet. Merkevaren ble etablert i 2006 og er eid av det norske selskapet Next Sport AS. I dag er Twentyfour et populært og raskt voksende klesmerke som inspirerer til gode opplevelser hver dag, hele året – uansett anledning. Vår Twentyfour Finse anorakk er blitt en populær bestselger. Klærne selges i over 200 sportsbutikker og nettbutikker over hele Norge og på vår egen nettbutikk Twentyfour.no. Dessuten selges Twentyfour i Sveits, Finland, Sverige og Østerrike.

Next Sport AS har designet og utviklet fritids-, sports- og barneklær siden 2006. Våre merkevarer TWENTYFOUR, GULLKORN DESIGN og DANIEL FRANCK er designet og utviklet i Norge av våre egne designere, og selges i butikker over hele Norge og på våre nettbutikker Twentyfour.no, GullkornDesign.no og DanielFranck.no. Selskapet er i sterk vekst og konsernet har en totalomsetning på rundt 170 MNOK (2018). Next Sport AS har 33 ansatte i Norge med hovedkontor og showroom i Kristiansand, og eget showroom i Oslo. Vi er stolt medlem i Etisk handel Norge.

Ved spørsmål ta gjerne kontakt med: Tom Erik Mykjåland, daglig leder i Next Sport AS, Epost: tom.erik@nextsport.no; Tel. +47 48484864

Finn dine favorittplagg på TWENTYFOUR.NO eller hos en av våre forhandlere. La deg inspirere og følg @twentyfour_no på Instagram og Facebook.