Stolt av å være tilbake til sine norske røtter

Odlo er til tilbake i Norge hvor eventyret begynte for mer enn 70 år siden.

Odlo relanseres i Norge

Sportsutstyrsprodusenten Odlo returnerer til Norge og lanserer nå en stor satsing for å ta andeler på det norske markedet. Som et ledd i satsingen lanserer Odlo nå et samarbeid med Sport1-kjeden, en av de størst retailere i Norge, med mer enn 200 butikker. Samarbeidet går i gang høsten 2018, og Odlo blir tilgjengelig over hele landet både på nett og i butikk. I tillegg inngår Odlo flere spennende sponsorater i Norge.

I 2015 begynte Christophe Bezu som ny CEO for Odlo. Bezu kommer fra et meget vellykket opphold hos adidas, og har store ambisjoner og målsettinger for kjeden i det norske markedet.

– Vi er stolte av å være partnere med Holmenkollen Skifest og vårt mål er å gjøre Norge til vårt fjerede største marked etter Tyskland, Sveits og Frankrike, sier Christophe Bezu, CEO, og Antoine Sathicq, Odlo’s CSO.

Artikkelen fortsetter under bildet.

Markedsleder med fokus på bærekraft og miljø

Odlo er markedsleder innen sportsklær til konkurransebruk i en rekke land med over 70 års erfaring.

Odlo ble grunnlagt i Norge i 1946 av  Odd Roar Lofterød, og flyttet senere til Sveits. Odlo ble ført videre som familiebedrift av Odd Roar Lofterød jr., som solgte Odlo til det norske oppkjøpsfondet Herkules i mai 2010. Fra 1986 har hovedkontoret vært i Hünenberg, i Sweits Nå distribueres Odlo i over 35 land, og hemmeligheten til suksessen er innovasjon og at de alltid passer på å ligge ett skritt foran. Odlo har hatt avtaler med idrettsutøvere som Ole Einar Bjørndalen, Bjørn Dæhlie, Pål Tyldum og Knut «Kupper’n» Johannesen.

Odlo har sterk fokus på å være bærekraftig og miljøvennlig, og har leder status i «Fair Wear Foundation». For mer informasjon: www.odlo.com

Våre samarbeidspartnere

Internasjonale Sponsorer

Samarbeidspartnere