Er billetten refunderbar?

Kjære billettkjøper

Vi takker så mye for tålmodigheten!

Det har vært to svært utfordrende måneder vi har vært igjennom. Med en ferdig rigget arena og alt klart til start fikk vi dessverre publikumsnekt på Skifest og full avlysning av Skiskyting. Dette gjorde at vi ikke hadde mulighet til å redusere kostnadene eller gjøre andre grep som kunne begrense det økonomiske skadeomfanget. Vi stod i mars med flere titalls millioner kroner i underskudd. Holmenkollen Skifestival befant seg i en situasjon i mars hvor vi var teknisk konkurs.

Dette har store konsekvenser for oss alle og vi er så lei oss for den påvirkningen det har for våre billettkjøpere. Det har vært vårt ønske og vi har jobbet, og jobber fortsatt, intenst mot å finne løsninger mot å kompensere vårt publikum for kjøpte billetter.

I utgangspunktet hadde vi inntatt en bestemmelse på billetten og våre nettsider om «no refund» ved avlysning: «In the event of a possible cancellation due to weather conditions and or other emergencies, your tickets will not be refunded». Den oppståtte situasjonen med koronaviruset, og derav følgende pålegg fra Oslo kommune, er å betrakte som en «emergency» som omfattes av bestemmelsen. Selv om det juridisk er korrekt står vi for Norges største folkefest og vi ønsker å fortsette å arrangere folkefest. I det ligger det et utstrakt ønske om å finne løsninger.

Vi har søk på regjeringens støttepakke til idretten hos kulturdepartementet. De fleste søkere har mottatt svar og vi håper at vi er inkludert i den neste gruppen og med det snart mottar svar. Dette er en mager trøst for alle som venter på beskjed, men vit at dere er med oss i alt vi gjør.

Vi ønsker å takke dere alle for forståelsen og håper vi raskt kan sende dere oppdateringer. Informasjon vil senders ut pr e-post og legges ut her og Facebook.

Navigasjon:

Fant du ikke informasjonen 
du var ute etter?

Kontakt oss