Service til publikum

De frivillige i denne kategorien har den viktigste jobben rettet mot vår største gruppe under arrangementet, nemlig publikum.

NB! De som har vært frivillige under World Cup tidligere år skal ha fått en egen link til årets søknadsskjema. Har dere ikke mottatt denne kan dere få den tilsendt. Send en mail til harald@hkskifestival.no

Finn din gruppe

Publikumsservice

Frivillige i denne seksjonen er arrangementets ansikt utad og er en av de viktigste faktorene for at publikum føler seg velkommen, trygg og ivaretatt.

Egenskaper som utadvent, godt humør og en fremoverlent fremstillinger er viktige i denne seksjonen. Du må være glad i å jobbe med mennesker, og kan du flere språk er det et stort pluss. Vi har mange besøkende fra blant annet Tyskland og Polen.

OPPGAVER SOM SKAL GJENNOMFØRES

  • Veilede og gi informasjon til publikum og andre gjester i arenaene
  • Sørge for god publikumsflyt og forhindre farlige situasjoner
  • Sikre at utøvere, publikum, presse og gjester får en god og trygg opplevelse av arrangementet

Søk her!

Skifest i marka

Denne gruppen arbeider for å tilrettelegge og ta vare på de tusenvis av publikummerne som ønsker å følge skifesten fra marka. En annen viktig oppgave er å holde marka ren og fri for søppel.

De frivillige i seksjonen snakker med og følger opp de nærmere 50 000 publikummerne som skaper liv langs løypa under mesterskapet. Vi trenger deg som er glad i å jobbe med mennesker og som kan ta utfordringer på strak arm. Du må også ha evnen til å skape en god og trygg atmosfære og ikke være redd for å ta i et tak. Her trenger vi et vidt spekter av frivillige, så har du lyst til å være med å bidra er du velkommen!

OPPGAVER SOM SKAL GJENNOMFØRES

  • Veilede og gi informasjon til publikum
  • Sørge for god flyt og forhindre farlige situasjoner
  • Skilte, tilrettelegge, gå vaktrunder og hjelpe til å holde marka ren og hvit

Søk her!

Trafikk og parkering

Holmenkollen nasjonalanlegg ligger på et lite område og hvordan trafikken blir håndtert er en nøkkelfaktor for selve gjennomføringen av arrangementet.

Seksjonen står for trafikkdirigering, veiledning og service overfor utøvere, publikum, presse og andre gjester.

Kommunikasjon er et nøkkelord samtidig som man må være glad i å jobbe med mennesker, være hjelpsom og imøtekommende.

OPPGAVER SOM SKAL GJENNOMFØRES

  • Sikre smidig og god trafikkflyt
  • Jobbe med service og informasjon
  • Være med å sikre at utøvere, presse og gjester får en god opplevelse av arrangementet

Søk her!

Billettsalg

De publikummerne som ikke har forhåndskjøpt billett må kjøpe det når de ankommer Holmenkollen. Denne seksjonen er ansvarlig for at det er mulig.

Du må være fortrolig med tall og enkel hoderegning. Du må være pålitelig og være serviceinnstilt.

OPPGAVER SOM SKAL GJENNOMFØRES

  • Salg av billetter til publikum i arenaen
  • Betjening av kasse og datasystemer for billettsalg

Søk her!

Barneaktiviteter

Skifest er et familiearrangement og det er viktig for oss å ta vare på hele familien – også de som syns det kan bli litt lenge å vente mellom konkurransene.

”Barneaktiviteter” har som oppgave og tilrettelegge og gjennomføre aktiviteter for barn i anlegget under konkurransehelgen.

Du må være omsorgsfull, tålmodig og glad i barn. Er du kreativ og løsningsorientert kommer det godt med også!

OPPGAVER SOM SKAL UTFØRES

  • Kartlegge og planlegge barneaktivitetene under WCN
  • Forberede og klargjøre ulike områder for barneaktivitet
  • Veilede og gjennomføre aktivitetene under konkurransehelgen
  • Nedrigg og opprydning i etterkant

Søk her!

Interessert, men usikker på hvor du passer inn?

Dersom du er interessert i å være frivillig hos oss, men er usikker på i hvilken seksjon du passer best inn, kan du legge igjen din epost her og vi tar kontakt med deg!

Nyttig informasjon

Hvem passer dette for?

Vi trenger deg som vil sørge for at utøvere, publikum og andre frivillige får en god opplevelse under skifesten. Du vil sitte igjen med unik erfaring, minnerike dager og kjenne at du har vært en viktig del av Holmenkollen Skifest.

Organisasjonen består av mange ulike seksjoner, med stor variasjon i arbeidsoppgavene. Vi trenger derfor frivillige med ulik kompetanse og erfaring. Interessen for å være frivillig har vært stor de siste årene. Vi anbefaler deg derfor å være tidlig ute dersom du har et ønske om å bidra til den store skifesten.

Holmenkollen Skifest (verdenscup i nordiske grener) varer i to dager. Flere seksjoner har i tillegg til konkurransedagene dager med rigging og andre forberedelser. Vi forventer at alle som jobber som frivillig setter av minst to dager til jobbing. Dersom du ønsker å jobbe mer er det selvfølgelig bare et pluss.

Bekledning

Vi har klesavtale med TwentyFour. Dette medfører at alle frivillige får tilbud om å kjøpe funksjonærantrekk til sterkt rabatterte priser. Funksjonærantrekket består av jakke og lue. Mer om dette kan du lese om i frivilligportalen når du er registrert frivillig.

Billetter

Alle frivillige får to gratis arenabilletter til søndag. Det er ikke tillatt å selge billettene videre til andre. Hvis dette skulle bli oppdaget, vil billettene bli fjernet fra systemet og dermed ikke mulig å bruke i arenaen. Billettene er ment for å gi bort til venner og familie som ønsker å oppleve den fantastiske Kollen-stemningen sammen med oss.

Forpleining

Når du er på vakt og bidrar til Holmenkollen Skifest får du et varmt måltid, lunsj, og eventuelt overtidsmatpakke hvis du har lang dag. Det vil også være drikke, frukt, vafler og annen snacks tilgjengelig på en av våre tre funksjonær»huler».

Transport

Holmenkollen er et komplekst anlegg med veldig lite parkering. Hovedfremkomstmiddelet for alle som skal til Kollen er derfor t-banen. Ruter setter opp ekstra avganger for frivillige som skal tidlig på vakt lørdag og søndag. Vi ber om forståelse for dette.

Overnatting

Vi har dessverre ikke tilbud på, eller gratis overnatting for våre frivillige. Bor du langt unna kan det være et alternativ å ta kontakt med andre i seksjonen din, kanskje de har en ekstra seng i arrangementsuka.

Fant du ikke informasjonen du var ute etter?

Se våre ofte stilte spørsmål